15 Nisan 2011 Cuma

bir şeytan hikayesi =)

İkiyüzlü, riyakâr, şeytan…


Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde, geçmişin birinde adını telaffuza lüzum olmayan bir yaratık varmış. Kendisi insan müsvettesi olarak ortalıklarda dolanırmış. Bu insan görünümlü şeytan, hiç kimse tarafından sevilmez, herkes tarafından dışlanırmış. İyiler kesinlikle yanlarında nefes aldırmazlarmış bu şeytana. Çünkü bu şeytan;

Kendini çok beğenmiş, kendini çok benimsemiş, riyakâr, ikiyüzlü, içten pazarlıklı, aslında beş para etmez ciğere sahip, zekâsını kendi cephesinde kullanmaya çalışan, kendini öve öve bitiremeyen biriymiş.

Zaman içerisinde insanlara çok iyi davranırmış. En samimi dostlarıymış gibi… Hep onlar ile konuşur, onlardan bilgiler çalarmış. Sadece kendini düşünen bu şeytanın gerçek yüzünü gören kimse de onunla konuşmazmış. Suratına bakan gülermiş hayata karşı… Böyle bir yaratık onların hayatında olmadığı için mutlu olurlarmış çünkü.

Şeytanın kendine karşı çok büyük bir güveni varmış. Her şeyi çok iyi yapabildiğine inanıyormuş. Çevresindeki küçük çaplı insanlara kendini bi övermiş… bi övermiş ki… (ben şöyleyim, ben böyleyim, ben harikayım, ben istemeden olmaz, beni asla böyle böyle yapmazlar, beni çok seviyorlar, beni çok istiyorlar vb. ) onun anlattıklarına çevresindekiler çok gülermiş.salak işte deyip geçerlermiş. Bu şeytan, insanı her türlü dize getirebileceğini düşünürmüş. Ama bilmiyormuş ki o oyun oynarken herkes misketlerini çoktan çekmiş ortadan.

İşte gel zaman git zaman bu şeytan yaşlanmış. Bakmış etrafına… Yanında kimse yok… Tamamen kendi başına, mutsuz… (ki hak ettiği bu) Kimse el uzatmazmış ona… Ömrü yalnız ve dışlanarak geçmiş…
şeytanlar YALNIZ KALMAYA MAHKUMDUR.

Maalesef hayatımızda böyle çirkin suratlı şeytanlar var… Allah bizi onlardan uzak etsin…

Ve bıraksınlar da onları övecek olan dışarıdan bakan bir göz olsun… Ve bıraksınlar da onları seven başkaları olsun… Ve bıraksınlar da onlara başkaları inansın ve güvensin.

Bir insanın en büyük ezikliği dünyayı yaratanın kedisi olmasını düşünmesidir. Nefes aldığınız için Allah’a şükredin… Sevilmek içinde kalbinizin temizliğine…



Pozitif bakın ve hayatınızdan şeytanları eleyin… (bu bir öneridir)

Hiç yorum yok: